עמותת חן לפריון וחיים

הינה עמותה אשר התאגדה בשנת 1998 בישראל
על מנת לעזור לזוגות הסובלים מבעיות אי פוריות

לתרומות לתמיכה וליוי

03-5050345
איימל:amotat_c@netvision.net.il   לעמוד הפייסבוק

טיפולים חדשניים באי פוריות

באדיבות חברת מרק

בשנים האחרונות חלה התקדמות ניכרת בטיפול באי-פוריות. קיימים ארבעה סוגי טיפולים, והרופא שלך יקבע מהו הטיפול המתאים לך ביותר. הסוגים הם: טיפול הורמונלי; פעולות כירורגיות ומיקרו-כירורגיות; הזרעה מלאכותית; וטכנולוגיות רבייה מסייעות (ART).

טיפול הורמונלי

לאנשים אצלם אי-הפוריות נגרמת עקב חוסר איזון הורמונלי המשפיע על הביוץ או על ייצור תאי הזרע, אפשר לתת טיפול הורמונלי המחליף או מגביר את הגירוי ההורמונלי הדרוש להתעברות מוצלחת.

פעולות כירורגיות ומיקרו-כירורגיות

כאשר אי-הפוריות נגרמת בגלל בעיות אנטומיות או מומים במערכת הרבייה של אחד מבני הזוג, קיים מיגוון של פעולות ניתוחיות לתיקון הבעיה.

הזרעה מלאכותית

בדרך-כלל משתמשים בהזרעה מלאכותית לטיפול בזוגות עם אי-פוריות עקב בעיה של הגבר, כגון נפח פליטה נמוך, ספירת תאי זרע נמוכה, או תנועתיות לקויה של תאי הזרע. אפשר להשתמש בטכניקה זו גם לטיפול באי-פוריות הנגרמת בגלל בעיות ברירית צוואר הרחם או עקב גורמים חיסוניים אצל האשה. הזרעה מלאכותית היא פעולה פשוטה יחסית שאינה גורמת כאבים, והיא מבוצעת במרפאה.

טכנולוגיות רבייה מסייעות (ART)

חלק מהזוגות עשויים להזדקק לפעולות רפואיות יותר מורכבות ומיוחדות, המיועדות להגדיל את מספר הביציות ו/או תאי הזרע המיוצרים, או להפגיש את הביציות עם תאי הזרע. פעולות אלה קרויות טכנולוגיות, רבייה מסייעות (ART). טכניקות ART כרוכות בשימוש בהורמונים, שונים לגירוי ההתפתחות של ביציות רבות ככל האפשר. התפתחות זו של ביציות מרובות מגבירה את הסיכויים להפריה והריון.

חזרה לכל המאמרים