עמותת חן לפריון וחיים

הינה עמותה אשר התאגדה בשנת 1998 בישראל
על מנת לעזור לזוגות הסובלים מבעיות אי פוריות

לתרומות לתמיכה וליוי

03-5050345
איימל:amotat_c@netvision.net.il   לעמוד הפייסבוק

היבטים רגשיים של אי פוריות

באדיבות חברת מרק

חוסר היכולת להתעבר בא בהפתעה לרוב הנשים והגברים , שרבים מהם סבורים שהריון יתרחש מיד עם הפסקת השימוש באמצעי מניעה . זוגות לא פוריים עשויים לחוש מבוכה עקב בעייתם, או להרגיש מבודדים מחבריהם ומבני משפחתם. חשוב להבין שאי-פוריות היא יותר מאשר מצב גופני גרידא. כרוכים בו גם היבטים רגשיים וחברתיים רבים. זוגות אלה עשויים לסבול מרגשות עזים של כעס, תסכול, אובדן שליטה, קנאה בהריונות של אחרים, דיכאון וצער. נשים וגברים שונים בתגובתם לאי-פוריות, ודבר זה עלול לגרום למתח ביחסים האישיים. הדרישות הדקדקניות של הבדיקות והטיפולים לאי-פוריות יכולות לגרום למתחים נוספים בחוויה הקשה ממילא שזוגות אלה עוברים. כאשר שוקלים שימוש ב- ART, התחושה היא לעתים שאי-הפוריות השתלטה לגמרי על החיים. זוגות עשויים לחוש תשישות עקב לחצי הטיפולים.

תמיכה לזוגות הסובלים מאי-פוריות

יצירת קשר עם קבוצות תמיכה, שירותי ייעוץ וזוגות אחרים עם בעיה דומה יכולים לסייע בהתמודדות עם ההשפעות הרגשיות של אי-פוריות. גם רופאים, אחיות וטכנאים הקשורים עם זוגות אלה יכולים לסייע, כמו גם ארגוני תמיכה מיוחדים. גישה כוללנית לאי-פוריות, הכוללת טיפול גופני וסיוע רגשי לזוגות מומלצת היום באופן שגרתי. בקשו מהרופא שלכם מידע על קבוצות תמיכה בארץ.

אסטרטגיות התמודדות

  • טיפולי אי-פוריות, ובמיוחד ART, יכולים להיות סוחטים מבחינה רגשית. עם זאת, קיימות אסטרטגיות שעשויות לסייע בהתמודדות עם קשיי הטיפול.
  • אמצו ראייה לטווח ארוך. ערכו לוח-זמנים לטיפולי אי-פוריות, וארגנו את חייכם לפיו בנוחיות ככל האפשר. סדרו לכם "חופשות" מהטיפולים, אם זה אפשרי.
  • השתדלו לא לייחס חשיבות רבה מדי לשינויים בתחושות במהלך הטיפול.
  • אם הגעתם לקצה גבול היכולת שלכם, הרשו לעצמכם להבחין בזאת ולקבל זאת.
  • שקלו את האפשרות לנסות גישת טיפול שונה אם טיפול מסויים נעשה בלתי נסבל.
  • השתדלו להנות מחיי המין במהלך הימים "הלא.פוריים" של מחזור. נסו להחזיר את הקירבה המקורית שיש ביניכם.
  • העזרו בתמיכה רגשית מיועץ או מקבוצת תמיכה, רצוי לבני הזוג לעבור יחד את התהליך, על כל הרגשות הקשים והמתישים הכרוכים בו. כך תגלו רמה חדשה של הבנה ותחזקו את הקשר ביניכם.
חזרה לכל המאמרים